Biuro Rachunkowe Eproco - Ostrów Wielkopolski

  • Innowacyjne biuro rachunkowe

    Eproco to nie tylko księgowość, lecz szeroka oferta usług składająca się również z usług kadrowo-płacowych, doradztwa gospodarczego, windykacji należności, obsługi BHP itp.

  • Kompleksowość i pewność

    Eproco to biuro rachunkowe działające na terenie całej Polski, które dąży do kompleksowej obsługi swoich klientów.

  • Korzyści ze współpracy z Eproco

    Współpraca z profesjonalnym biurem rachunkowym do gwarancja dostępu do zespołu specjalistów, sprawna i terminowa realizacja powierzonych zadań oraz brak stresu związanego z kontrolą podatkową.

  • Więcej niż zwykła księgowość

    Naszym klientom zapewniamy wysokiej jakości obsługę księgową wraz z bezpłatnym dostępem do Pulpitu Menadżera z informacjami o finansach ich firm. Oferujemy również rozbudowane analizy i różne struktury współpracy.

  • Kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa

    Obsługa spraw pracowniczych, naliczanie wynagrodzeń, prowadzenie akt osobowych pracowników, rozliczanie wynagrodzeń w urzędach i wiele innych.

  • Doradztwo podatkowe

    Zawiłość przepisów podatkowych wymaga dobrej znajomości prawa oraz procedur. Eproco posiada własnego doradcę podatkowego, dzięki czemu należycie dbamy o kwestie podatkowe naszych klientów.

  • Doradztwo prawne

    Eproco zatrudnia własnego radcę prawnego, co zapewnia profesjonalną pomoc prawną dla każdej firmy. Eproco reprezentuje klientów przed organami administracyjnymi oraz sądami powszechnymi.

  • Doradztwo gospodarcze dla firm

    Tworzenie umów handlowych, rejestracje i przekształcenia działalności, doradztwo związane z optymalizacją podatkową, doradztwo związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i wiele innych.

  • Windykacja należności

    Świadczymy usługi związane z odzyskiwaniem wierzytelności od nieuczciwych kontrahentów z całej Polski. Oferujemy wezwania do zapłaty, pozwy sądowe, wnioski egzekucyjne, protokoły nieściągalności itp.

  • Wszystko dla firmy pod 1 dachem

    Eproco posiada szeroki zakres usług dla swoich klientów. Zapewniamy m.in. obsługę BHP i Ppoż, wsparcie informatyczne oraz sprzedaż i wdrażanie oprogramowania Comarch ERP Optima.

  • Dokumentacja podatkowa cen transferowych

    W ramach świadczonych usług identyfikujemy transakcje zawarte pomiędzy podmiotami powiązanymi, dla których istnieje obowiązek sporządzenia dokumentacji za dany rok podatkowy.

  • Aktualności z życia Eproco

    Informacje z działalności firmy, notatki prasowe i wywiady związane z Eproco oraz reportaże z gal rozdania nagród (Wielkopolska Jakość, Wizjoner IT) itp.

  • Bezpłatny dostęp do informacji i porad

    Bieżące informacje o zmianach w przepisach prawa, porady i uwagi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Zapisz się do newslettera i otrzymuj aktualne informacje na maila.

  • Jakość w atrakcyjnej cenie

    Wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań pozwala nam oferować usługi wysokiej jakości przy zapewnieniu atrakcyjnych cen w dopasowanych pakietach usług.

  • Praca w Eproco

    Biuro Rachunkowe Eproco stale się rozwija, co przekłada się na wzrost zatrudnienia. Jeśli poszukujesz pracy w biurze rachunkowym lub chcesz odbyć staż – sprawdź czy akurat prowadzimy rekrutację.

  • Łatwy kontakt i dogodna lokalizacja

    Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielami naszej firmy. Nasze działania prowadzone są na terenie całej Polski, a w Ostrowie Wielkopolskim oferujemy dogodna lokalizację i bezpłatny parking.

Koszty w PIT i CIT 2017 – limit płatności gotówkowych

Ministerstwo Finansów poinformowało, że z dniem 1 stycznia 2017 roku wejdą w życie nowe rozwiązania dotyczące skutków podatkowych przy regulowaniu płatności w formie gotówkowej ale także związanej z rachunkami płatniczymi (np. kartą płatniczą czy za pośrednictwem PayPal, PayU itp.). Z obecnych 15 tys. eurolimit transakcji między przedsiębiorstwami zostanie obniżony do 15 tys. złotych. Uwzględnia to ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych, ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 13 kwietnia 2016r.

W ustawie podatkowej o PIT i CIT wprowadzono regulację, która ma określić skutki podatkowe po stronie kosztów uzyskania przychodów. Będzie miała ona zastosowanie w momencie naruszenia obowiązku, która wynika z uaktualnienia przepisu ustawy o swobodzie działalności gospodarczej określającego limit wartości transakcji między przedsiębiorcami*.

Zmiany te będą polegać na:

·         wyłączeniu możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodówkosztu w tej części, w jakiej kwota płatności dotycząca transakcji określonej w ustawie o swobodzie działalności gospodarczej została dokonana bez pośrednictwa rachunku płatniczego, albo

·         obowiązku dokonania zmniejszenia kosztów uzyskania przychodów(zwiększenia przychodów w przypadku braku możliwości zmniejszenia kosztów) w tej części, w jakiej kwota płatności dotycząca transakcji została dokonana bez pośrednictwa rachunku płatniczego – w przypadku transakcji odnoszącej się do kosztu zaliczonego uprzednio do kosztów uzyskania przychodów. W tym przypadku zmniejszenie kosztów uzyskania przychodów (zwiększenie przychodów) będzie dokonywane w miesiącu dokonania płatności z pominięciem rachunku płatniczego.

Przepisy podatkowe, które zostaną wprowadzone od 1 stycznia 2017 r. odwołują się do pojęcia „płatności”, które wynikają z transakcji o której mowa w art. 22 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej w związku z tym obejmują wyłącznie wskazany w nich sposób regulowania zobowiązania, tj. poprzez dokonywanie zapłaty.

Nie znajdą zastosowanianatomiast te formy regulowania zobowiązań, które w swojej istocie płatności nie są związane z rachunkiem płatniczym czyli takie jak m. in. kompensata (potrącenia), czy wymiana barterowa. Niezależnie od tego w jaki sposób dochodzi do uregulowania zobowiązania, strony umowy nie dokonują „płatności”, które mogłyby zostać objęte zakresem tych przepisów.

Podczas gdy płatności, które są powiązane z rachunkami płatniczymi m. in. karty płatnicze, a także płatności dokonywane przez systemy pośredniczące w płatności PayPal, PayU itp., będą spełniaływymóg dokonywania ich za pośrednictwem rachunku płatniczego.  

***

*Od przyszłego roku zostanie uaktualniony przepis art. 22 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, który otrzyma nowe brzmienie:  „dokonywanie lub przyjmowanie płatności związanych z wykonywaną działalnością gospodarczą następuje za pośrednictwem rachunku płatniczego przedsiębiorcy, w każdym przypadku gdy:

·         stroną transakcji, z której wynika płatność, jest inny przedsiębiorca oraz

·         jednorazowa wartość transakcji, bez względu na liczbę wynikających z niej płatności, przekracza równowartość 15 000zł, przy czym transakcje w walutach obcych przelicza się na złote według kursu średniego walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski z ostatniego dnia roboczego poprzedzającego dzień dokonania transakcji.”


Źródło: MF