Biuro Rachunkowe Eproco - Ostrów Wielkopolski

  • Innowacyjne biuro rachunkowe

    Eproco to nie tylko księgowość, lecz szeroka oferta usług składająca się również z usług kadrowo-płacowych, doradztwa gospodarczego, windykacji należności, obsługi BHP itp.

  • Kompleksowość i pewność

    Eproco to biuro rachunkowe działające na terenie całej Polski, które dąży do kompleksowej obsługi swoich klientów.

  • Korzyści ze współpracy z Eproco

    Współpraca z profesjonalnym biurem rachunkowym do gwarancja dostępu do zespołu specjalistów, sprawna i terminowa realizacja powierzonych zadań oraz brak stresu związanego z kontrolą podatkową.

  • Więcej niż zwykła księgowość

    Naszym klientom zapewniamy wysokiej jakości obsługę księgową wraz z bezpłatnym dostępem do Pulpitu Menadżera z informacjami o finansach ich firm. Oferujemy również rozbudowane analizy i różne struktury współpracy.

  • Kompleksowa obsługa kadrowo-płacowa

    Obsługa spraw pracowniczych, naliczanie wynagrodzeń, prowadzenie akt osobowych pracowników, rozliczanie wynagrodzeń w urzędach i wiele innych.

  • Doradztwo podatkowe

    Zawiłość przepisów podatkowych wymaga dobrej znajomości prawa oraz procedur. Eproco posiada własnego doradcę podatkowego, dzięki czemu należycie dbamy o kwestie podatkowe naszych klientów.

  • Doradztwo prawne

    Eproco zatrudnia własnego radcę prawnego, co zapewnia profesjonalną pomoc prawną dla każdej firmy. Eproco reprezentuje klientów przed organami administracyjnymi oraz sądami powszechnymi.

  • Doradztwo gospodarcze dla firm

    Tworzenie umów handlowych, rejestracje i przekształcenia działalności, doradztwo związane z optymalizacją podatkową, doradztwo związane z prowadzeniem działalności gospodarczej i wiele innych.

  • Windykacja należności

    Świadczymy usługi związane z odzyskiwaniem wierzytelności od nieuczciwych kontrahentów z całej Polski. Oferujemy wezwania do zapłaty, pozwy sądowe, wnioski egzekucyjne, protokoły nieściągalności itp.

  • Wszystko dla firmy pod 1 dachem

    Eproco posiada szeroki zakres usług dla swoich klientów. Zapewniamy m.in. obsługę BHP i Ppoż, wsparcie informatyczne oraz sprzedaż i wdrażanie oprogramowania Comarch ERP Optima.

  • Dokumentacja podatkowa cen transferowych

    W ramach świadczonych usług identyfikujemy transakcje zawarte pomiędzy podmiotami powiązanymi, dla których istnieje obowiązek sporządzenia dokumentacji za dany rok podatkowy.

  • Aktualności z życia Eproco

    Informacje z działalności firmy, notatki prasowe i wywiady związane z Eproco oraz reportaże z gal rozdania nagród (Wielkopolska Jakość, Wizjoner IT) itp.

  • Bezpłatny dostęp do informacji i porad

    Bieżące informacje o zmianach w przepisach prawa, porady i uwagi związane z prowadzeniem działalności gospodarczej. Zapisz się do newslettera i otrzymuj aktualne informacje na maila.

  • Jakość w atrakcyjnej cenie

    Wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacyjnych rozwiązań pozwala nam oferować usługi wysokiej jakości przy zapewnieniu atrakcyjnych cen w dopasowanych pakietach usług.

  • Praca w Eproco

    Biuro Rachunkowe Eproco stale się rozwija, co przekłada się na wzrost zatrudnienia. Jeśli poszukujesz pracy w biurze rachunkowym lub chcesz odbyć staż – sprawdź czy akurat prowadzimy rekrutację.

  • Łatwy kontakt i dogodna lokalizacja

    Zapraszamy do kontaktu z przedstawicielami naszej firmy. Nasze działania prowadzone są na terenie całej Polski, a w Ostrowie Wielkopolskim oferujemy dogodna lokalizację i bezpłatny parking.

SPLIT PAYMENT – PODZIELONA PŁATNOŚĆ

1 lipca 2018 r. wchodzą w życie przepisy wprowadzające mechanizm podzielonej płatności (tzw. split payment) . Metoda ta polega na tym, że płatność przez nabywcę na rzecz sprzedawcy za nabytą usługę bądź towar odbywa się nie jak dotąd w jednej kwocie brutto, ale w dwóch kwotach (netto + podatek), na dwa rachunki sprzedającego:

  • kwota należności netto – na rachunek firmowy sprzedającego
  • kwota podatku VAT – na specjalny rachunek przeznaczony dla potrzeb rozliczeń podatku VAT

Strona robiąca przelew nie będzie musiała wykonywać dwóch odrębnych przelewów. Zapłata będzie odbywać się poprzez specjalny komunikat przelewu, w którym kupujący będzie wpisywał  kwotę brutto, kwotę podatku, numer faktury, numer VAT dostawcy.

Split payment będzie możliwy tylko w transakcjach B2B, nie będzie więc dotyczył płatności na rzecz osoby fizycznej lub dokonywanej przez osobę fizyczną. Warto też zauważyć, że stosowany będzie tylko w rozliczeniach realizowanych przelewami.

Swoboda dysponowania środkami zgromadzonymi na rachunku VAT będzie ograniczona. Z założenia podatnik posiadający tam środki będzie je wykorzystywał do zapłaty swoich zobowiązań podatkowych z tytułu VAT. W przypadku, gdy zobowiązanie podatkowe będzie niższe od kwot zgromadzonych na rachunku VAT, możliwy będzie zwrot nadwyżki na tradycyjny rachunek bankowy. W takiej sytuacji należy wystąpić do Naczelnika Urzędu Skarbowego z wnioskiem o dokonanie przelewu środków zgromadzonych na jego rachunku VAT na rachunek bankowy tego podatnika prowadzony dla celów działalności gospodarczej.

Ważną informacją jest również fakt, iż środki zgromadzone na rachunku VAT nie będą podlegać zajęciu na podstawie sądowego lub administracyjnego tytułu wykonawczego dotyczącego innych należności niż VAT.

Natomiast w przypadku wykreślenia podatnika z rejestru VAT środki pozostałe na rachunku VAT zaliczone zostaną w pierwszej kolejności na poczet zaległości podatkowych wraz z odsetkami. Pozostała część zostanie zwrócona na wskazany przed podatnika rachunek.